Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vuxen?! del 3

Kategori: Allmänt

Det blir konstigt för mig när jag inser att jag är lika gammal som pappa var när jag var 15.
Jag är ju fortfarande femton ganska ofta. Men när L är femton så kommer jag vara... Ja. Förmodligen femton då också.
 
Jag hade en fråga idag om min lönespec som jag har dragit mig för att ta reda på svaret till i några månader. När jag väl fick tummen ur och ringde för att informera mig s lyckades jag inte få tag på rätt människa. "Hemma sjuk" hette det. Det var väl fördjävligt tänkte jag men bestämde mig för att fråga en annan vuxen. Han visste inte heller. 
Efterforskningar skulle göras i ämnet och det fattades ett gemensamt beslut att jag skulle fråga mer vuxenfrågor så vi båda kanske kunde ta studenten innan pensionsåldern.
 
Hoppas barnen inte fattar att jag inte är vuxen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: