Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Anna!

Kategori: Allmänt

Jag har återigen försökt ta upp läsningen. Det är inte helt lätt. Jag vill säga att det inte finns tillräckligt med timmar på dygnet och en massa andra ursäkter men sanningen är nog den att jag bara är en väldigt trött och smått lat individ.
Nu till exempel sitter jag och äter chokladpraliner och låtsasförfattar meningslöst dravel i stället för att fördjupa mig i ryska sociteten vid sekelskiftet. Det är bara en av många berättelser jag har att ta mig igenom. Inte bara gamla dammiga klassiker. 
Douglas Adams har två alster i min hylla varav det ena är den klassiska triologin i fem delar.
Jag har redan läst igenom den än gång men det var nog 15 år sedan så jag gör det igen. Först ska jag dock ta mig igenom Anna Kareninas öden och äventyr och jag har nog en fem sex andra författare som förväntar sig att jag ska ägna dom odelad uppmärksamhet.
Det är inte lätt att vara jag.
 
Fan nu håller den där tokan Linda på Tv4 på att fånga ormar i Afrika också. Det blir nog väldigt lite läst idag om inte J kommer snart och byter kanal. Hon hotar med Gordon Ramsey och den snubben har jag seriösa problem med.
Man kan ju alltid hoppas. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: