Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dödsmorgon

Kategori: Allmänt

Jag har tagit på mig uppgiften att hitta den för mig ultimata morgonbussmusiken.
Helst ett helt album från samma artistensemble.
I dag är det Spiritual healing av och med Death som står för fiolerna. (überdistade gitarrerna i det här specifika fallet)

Det är ju inte helt utan ansvar man drar igång ett sånt här projekt. Morgonmusiken är ju otroligt viktig då den tenderar att bli ett manifest för den gryende dagen.
En viss tyngd och hastighet vill åminstone jag ha. Detta utesluter en hyfsat stor del av all världens musik tyvärr. Man ska heller inte behöva tänka så mycket. Skitnödiga arr och för mycket politik i texterna göre sig icke besvär.

Jag har kommit att förälska mig i genren dödsmetall. Den liksom uttrycker ett vardagligt humör. Om man bortser från den påstådda argheten.
Det är ju ändå skillnad på att vara arg och aggressiv.

Den här skivan kan mycket väl hamna där uppe i toppen. Dags för inköp.

Ha nu en fantastisk dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: