Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Gammal är äldst

Kategori: Allmänt

Idag har jag lyckats med konststycket att lära mig något nytt samtidigt som jag fick äran att idiotförklara mig själv. Det känns helt fantastiskt måste jag säga.
 
Jag har bott här i lite mer än två år har jag lyckats räknat. Mer exakt än så kan jag inte få fram. Julgranen vår har varit med i tre jular nu så det borde ju innebära minst två år tänker jag.
Under dessa två år har jag stört mig något helt otroligt på en sak. Hållaren till duschmunstycket är helt otroligt seg och skriker åt mig varje gång jag försöker tvinga upp den i pontusläge. Ingen som helst respekt. Dessutom har jag noterat en oerhört irriterande glipa som sträcker sig runt om schabraket likt en miniekvator. Mer än så har jag liksom inte forskat i det. Bara blivit smått irriterad.
Nu har jag äntligen förstått principen. Jag gillar när jag gör det. Förstår saker som länge bara har existerat . Som varumärket Sunkist t.ex.Jag blev nästintill euforisk när jag fattade att det liksom hängde ihop med apelsinerna. Eller dom här små sockerpaketen med två bitar i. Pisslätt helt plötsligt. Likaså ziplockpåsarna. Allting är bara så otroligt logiskt så jag tror liksom inte på det. Det måste vara någon hake med det. 
 
Det är lite för enkelt helt enkelt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: