Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

I vilken dimension?

Kategori: Allmänt

I vilken dimension är min buss i tid?
Den är i tid när jag är sen. Den ör till och med gärna tidig när jag är sen.
Jag har visserligen bara varit sen två gånger. Inte för sen bara sen, men då har bussen varit för tidig. Så min mentala inställning har blivit den att jag är försenad. Detta har i sin tur skapat ett stressmoment i min psykiska sfär som manifesterat sig fysiskt i vulkanisk aktivitet i magsyreregionen.
Jag skyller min katarr på sl/swebus/arriva eller vem som nu kör kommunistslädarna.

Det snöade i går kväll och blåste 453 sekundmeter i morse så naturligtvis var släden sen. Inte mycket, men tre minuter känns som flera timmar på Mordors slättland.
Tre minuter är dessutom två minuter för mycket för att hinna ändra sig och ta tåget istället.
Så här sitter jag. Ena ögat läckert rinnande ikapp med motsvarande näsborre. Stela fingrar som jag trodde skulle tinas upp av det här förbannade pillandet på skärmen och en seismisk aktivitet som bränner likt Ol' faithful sekunderna före geyserheaven.

Snart är det helg igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: