Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

När kriget kommer!

Kategori: Allmänt

Gissa om rubriken har något med innehållet att göra.
Det har den inte. Inte mer än att det har flimrat en dokumentärserie på tv:n i fyra timmar om 1900-talet och under den eran har det väl krigats en del vill jag minnas.
Istället ska det handla om brännvin och Ny Demokrati... Nej.
 
Min far, vi kan kalla honom farfar eftersom han är hyfsat gammal och farfar, har köpt en gåstol till lilla L. Den är jättefin. Ser ut och är av bubblamodell, blinkar och låter alldeles lagom.
Jag har stört mig lite på att den har temat polisbil.
Det är någon härligt tonårstrots som lever kvar i mig. Poliser äro av ondo. förutom när dom ställer upp med sina liv för att skydda samhällsmedborgarna mot dårskap.
Dessutom upptäckte jag idag att en av de fyra melodierna som spelas efter vissa knapptryckningar är Macarena.
Min son sitter alltså i en tysk snutbil som spelar Macarena...
 
I morgon ska jag arbeta igen. Jag har varit ledig i ungefär två veckor. Sånt känns lite tungt. Speciellt när klockjäveln som nyss visade 16:00 visar helt andra siffror nu två minuter senare. Helt plötsligt är tydligen klockan 21:05 och jag börjar automatiskt känna en stress. 
Det är nog någon form av åldersrelaterad stress tror jag.
Mitt jobb är inte speciellt ansträngande och jag trivs ganska bra så jag tror att stressen mest ligger i att jag måste gå upp på en satt tid.
Väckarklockestress helt enkelt.
 
Jag har många gånger förespråkat fri arbetstid. Inte 36 timmars arbetsvecka eller något sånt latmansförslag men man ska få välja när på dygnet man vill börja. När känner jag mig laddad för att hunda på i 8 timmar?
När jag blir chef/företagsledare ska alla få jobba när dom vill förutsatt att tiden är fullständig.
Det borde inte vara så jävla svårt. Förutsatt att man inte har någon form av deadline förstås... 
 
Alla har nog det.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: