Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Tvåtusenfemton

Kategori: Allmänt

Då så mina vänner. Vi förväntar oss ett nytt år fyllt av möjligheter och växande livskvalité.
 
Jag har idag utlyst denna dag till internationella pyjamasbyxedagen. (mest för att jag inte har någon pyjamasskjorta utan tvingas stuffa runt i morgonrocken och tofflor som kompensation) Det innebär att man inte under några som helst omständigheter borde ta på sig "vardagskläder" denna dag. Om man prompt känner det nödvändigt att lämna hemmets trygga så kan jag sträcka mig till att acceptera "märstauniform". (mjukbyxor och foppatofflor)
 
Vi har firat detta nya år med att käka onödigt enkla äggmackor till frukost och har nu en timer på nedräkning tills pizzan beräknas anlända. Lite så som resten av befolkningen i vårat fantastiska, avlånga land. ( Ja! Jag drar alla över en kam. Sån är jag.)
 
Efter snart två veckors ledighet insåg jag idag att arbetet tar vid på Måndag igen. Det ska bli skönt samtidigt som jag kommer sakna dagarna med vår lilla cirkus.
Leo som härjar runt i sin lilla polisbil med blinkande lampor och olika (o)ljud till sin systers förtret. Min och J:s fantastiska uppfinningsrikedom vad gäller middagsmaten. (hon tar mig med hästlängder) Och sist men inte minst, E:s härliga pre-teen attityd till nästintill allt.
 
Det kommande året har jag två saker jag ska försöka mig på. Men jag har inte för avsikt att dela med mig får då blir det bara ett jävla liv om det nu skulle skita sig.
 
Harebra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: