Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vi har världen framför oss

Kategori: Allmänt

Och bakom oss faktiskt.

Är tiden ett påhitt? Har vi skapat tiden för att vi åldras? Varför åldras vi? Kan vi bli gamla om vi förnekar och ignorerar tiden?
Om man bortser ifrån djuren på den här planeten så finns ju faktiskt evigt liv.
Nu har inte jag någon som helst insikt vad gäller mikroorganismer och annat bröt som förmodligen existerar för att skapa en biologisk näringskedja av något slag. Men jag vill tro att alla växter har "evigt" liv om dom får alla de rätta förutsättningarna. Jag menar det finns ju faktiskt träd på planeten som är äldre än Iosus. Börjar vi dessutom betrakta berg som levande så har vi säkert en länk till planetens födelse och det är ju ganska länge sedan.

Eftersom människan förmodligen skapat tiden för att hålla reda på matproduktionen framför allt, borde vi ganska enkelt kunna avfärda tiden som humbug. Om vi skulle klara av att helt enkelt strunta i huruvida det är dag eller natt så kanske mänskligheten helt enkelt får evigt liv.
Växterna ger nog blanka faan i vilket år det är och om det blir någon ny säsong.

Förutsatt att jorden inte förintas av en Vogonflotta för byggandet av en intergalaktisk motorväg så kommer nog växterna för evigt stå kvar på den här planeten.

Någonstans har jag läst att vi endast åldras för att vi är beroende av syre. Det syre som håller oss vid liv är även det ämne som ser till att vi sakta men säkert går mot en säker död
Syre fungerar nämligen som accelerator gentemot vårat skeletts åldringsprogram bland annat.
Om vi någon gång skulle kunna hitta en ersättare för detta nödvändiga gift skulle jag eventuellt prova på att leva några hundra år iaf.
Tror jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: