Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

KRÄM

Kategori: Allmänt

Det finns en stor möjlighet att jag vid ett eller ett flertal tillfällen har klankat ner på tandkrämsindustrin. Om jag inte har gjort det så ber jag om ursäkt.
Tandkräm... Båg.
 
I sann jävla trångskalleanda så har jag sedan nästan ett år tillbaka tillverkat och använt mitt egna putsmedel för nötterna och idag tror jag att jag äntligen lyckats få till det riktigt ordentligt.
Jag valde att helt enkelt utesluta vatten helt och hållet. Man savar ju som en vårbjörk i kakhålet ändå när man fejar runt där inne så jag kom till en enkel slutsats. Tre ingredienser. Ja fyra om man räknar den kosmetiska men den ska jag nog fasa ut som en långtidssjukskrivning i en blå regering.
Kokosfett, bakpulver och salt. Det är det enda och jag tror att min munhinhåla mår bättre än på länge.
Jag har nästan helt slutat blöda om tandköttet och saltet som slipmedel gör underverk för tänderna.
 
Nu säger jag ju inte att alla ska springa runt nakna och kasta blommor på varandra men ta fem minuter i månaden och fixa egen slippasta.
 
Because you´re worth it!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: