Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Mordisk mytologi

Kategori: Allmänt

Veckan som aldrig någonsin kommer att ta slut.
 
Jag är helt nött. Känner mig som ett gammalt skärp med trasigt spänne och alldeles för många extra hål slagna i mig.
Tungt på jobbet. Inte psykiskt. Det är ju tur.
Mobilindustrin verkar aldrig ta siesta. 
 
Idag när jag kom hem möttes jag av ett dukat bord och färdig mat. 
Hon är fantastisk.
Bebisen sov och stämningen var positivt loj.
Det gick över.
Knappt hade jag slagit ner röven på stolen innan knyttet gjorde väsen av sig där bak spjälorna.
Spjälorna som han dessutom har börjat använda som hävdoningar. 
Vi måste sänka plattformen ytterligare. Spindelbebisen tar sig ut ur sängen vilken minut som helst. 
Han gillar att sparka på spjälorna också. Lirka in en fot emellan dom och sjunga vakenbebisgudens lov. 
Det är fullständigt livsfarligt att sova. 
Jag la upp mat på min tallrik och tittade på L som satt och krystade i sin stol...
Blöjbyte.
Pappa äter kall mat eftersom han inte är Flash Gordon.
 
Tänk om man var lika snabb som the Flash. 
 
Jag har starka funderingar på att lägga Fru Karenina på hyllan en stund. Hon ligger ändå bara och samlar damm på nattduksbordet.
Det finns så många andra böcker i hemmet jag borde plöja igenom. Flera stycken som inte är tjocka som två ihoplimmade tegelstenar.
 
Den som lever får se.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: