Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

TO THE KING!

Kategori: Allmänt

What king?
FUCKING!!!
Ehh he he he...
Man ska tydligen inleda med ett skämt.
 
Jag har nu i afton utnämnt mig själv till Våffelkung i det Arthurmonthanska riket. Det är inte ett speciellt stort rike och våfflor råkar vara det ända jag är kung över.
Fem till stycket godkända våfflor av Icas frasmodell vevades och gräddades med en sådan briljant bravur att domarskaran stod hänförda. Den yngsta till och med vrålade ut sitt beröm likt Ronja om våren.
Han vrålar visserligen åt allt möjligt men jag kände att just detta vrål var mer som en lovsång till våffelkungens ankomst.
Inte för att jag är någon frälsare eller messias men jag är ganska säker på att det måste ha varit så här Jesus kände sig när han skrittade in i Jerusalem över palmbladen på Ior.
 
Jag är nog klar så.
För nu i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: