Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Yxmord i machetemärsta

Kategori: Allmänt

Klockan var 20:37 på söndagskvällen och båda barnen hade precis somnat. Paret satt i varsitt hörn i soffan och fipplade på sina datorer.
Plötsligt hörs ett ljud som skär igenom hyreshuset. Grannfan drar igång och duttar med en slagborrsjävel. Småduttar desssutom.
Diskussionen som följer går igenom ämnen som; idiotjävlar borde man få mörda utan någon som helst påföljd, jag borde fan gå upp och slå något hårt i huvudet på dom och hoppas du borrar dig i benet eller hjärnan.
 
Hur fan är man funtad om man drar igång en borrmaskin klockan halv nio en söndagskväll? I ett hyreshus!?
Det gör man väl fan inte ens i en kåk?
 
Jag upphör aldrig förvånas över människan otroligt låga intelligens och förståelse för vad som anses kutym i ett normalfungerade och socialt samhälle.
Har varenda jävel grav aspbergers eller är det jag som är totalt jävla urusel som individ. Min respekt och moral för mina medmänniskor kanske är helt felinlärd. Har mina stackars föräldrar tutat i mig livets regler helt åt helvete?
 
I torsdags till exempel stod jag helt svenskt i kö till att kliva på bussen när en herre, säkert 30 år äldre än mig, tycker att det är helt ok för honom att tränga in sig och sin familj före mig när jag har en fot inne i bussen.
Jag blev upprörd med stil. Det brukar jag bli. Tyst muttande fram till MIN plats.
 
" Gubbjävel."
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: