Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Även du, min Brutus.

Kategori: Allmänt

Jahaja.
Så var det då det här med att sitta framför televisionsapparaten och författa något relativt snillrikt och fyndigt. Det är ju kanske inte den mest ideala skrivstugan.
Att jag dessutom lider förkylningens alla krämpor gör ju inte saken enklare-
 
I vanlig ordning har jag haft tre bra idéer att skriva om under dagens lopp men alla har gått mig bi så här i skrivandets stund. Anledningen till att jag har ett så överjävligt skrivspråk för tillfället är endast för ordbajsandets skull. Att fylla så mycket tomhet med skit det bara är möjligt. Fortfarande mer innehåll än Aftonbladet och Expressen tillsammans.
 
Igår skrev jag ett allvarsamt inlägg om den rådande situationen i mitt älskade byhål. Idag fick jag läsa att vi eventuellt ska få tillbaka vår gamla härliga närpolis.
När man är den stockholmsförorten där det sker mest skit per capita så kan det ju anses vara en nödvändighet.
 
Men nog om detta.
 
Jag känner lite att man vet att det närmar sig  långhelg när tv.s utbud börjar likna en romatisk komedi som utspelar sig på 1200.
Det är just nu Robin Hood på kanal fanvetjag. Dessutom en tolkning jag inte sett tidigare, med Russel Kråka i huvudrollen som bedragaren Robin Longstride. Ett plus får den för att gamle härliga Max von Sydow är med som gubben Loxley. Jag undrar hur den slutar...
 
Snart kommer det med all säkerhet ett Sandra Bullock-maraton. Lite blandade genrer så hela familjen kan njuta tillsammans av hennes breda repertoar.
 
Nu till det här med förkylningen. Måste det alltid vara så jävla jobbigt? Varför ska mina bihålor alltid fyllas med järnfilsspån och brödsirap och varför i det glödhetaste ska det konstant rinna ur ansiktets alla öppningar förutom pergamentgrottan till mun? Läpparna spricker som rispapper i en samurajrulle.
För att inte tala om den här läckande kranen som sitter fast mitt i fejset. Dripp dropp dripp dropp.
 
Om vi nu ska få hit Hampus på fredag så gäller blixtbot. Nu är det strax läggdags så jag ska svänga ihop en äcklig toddy innan jag kryper till kojs.
Vad tror ni om en skvätt rom med honung och citronsaft i?
Det kan ju inte bli värre än äckligt. 
Egentligen borde jag förmodligen värma rommen till ca 40 grader celsius men vem fan har den tiden.
 
Armen i vinkel, blicken i skyn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: