Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Det här har jag inte betalt för.

Kategori: Allmänt

Men jag tänker skriva om det i alla fall.
 
Det faschinerar mig hur man säljer likvärdiga produkter till kvinnor och män. Begreppet "hur" är min så kallade focal point här.
 
Av någon anledning är det nu Grease, the T-birds are not getting laid istället för "Tomten är far till alla barnen" på våran tv. Det har ingenting med själva inlägget att göra. Kunde varit vilken skit som helst i etern men just nu är det alltså GREASE som jag tydligen känner att jag måste berätta att jag smygtittar på samtidigt som jag skriver.
 
Hursomhelst.
I reklampausen som var alldeles nyligen så såldes en hårreduceringsmanick för feminina individer. (Notera gärna hur jag inte skriver kvinnor. Man vill ju inte kränka någon pk-dåre i det här jävla landet)
Aaaanyway.
Prylen i fråga heter "Veet sensitive precision beauty styler".
Det som jag fastnade för direkt var namnet. Sensitive precision beaty styler. Så jävla snyggt.
Jag kollade direkt upp den maskulina motsvarigheten. Ni hajar ju yin yang gejen. Finns det fitta så finns det kuk.
Ibland båda på samma, ibland inget av båda. Hursom så är det status quo i balansen.
Så då kan vi ju dra igång "Bodygroomer series 7000". Låter fan som en flismaskin de lux.
 
Som alla redan vet så finns det ju marknadsföringsgurus bakom det här. Det är bevisat att de feminina i samhället hellre köper rosa fluff än härdat stål och vice versa.
 
Sitter det här beteendet i vårat dna från människans begynnelse eller har vi blivit muterade av samhällsnorm ända sen vi började leva i samhällen?
När började vi skilja på män och kvinnor egentligen?
 
Kan det vara så att det faktiskt är skillnad? Inte bara rent fysiskt. Liksom lite psykiskt också.
 
Återigen som vill jag ju inte trampa något spån på tårna här.
Gör nu inte detta till någon politisk grej om ojämnställdheten i samhället. Vi vet att det är orättvis. De som bestämmer har bestämt att det ska vara så. Bra att vi som inte är dumma i huvudet vet om att det är sinnesjukt och fel men. Det är inte vi som bestämmer. Hade vi fått göra det hade vi fixat det här för läääääänge sen.
Eller så hade det aldrig varit någon politisk skillnad över huvud taget.
 
God Jul.
Inte den kristna.
Den äldre.
No kränkning...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: