Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Inte väghyveln.

Kategori: Allmänt

Min son gillar stora maskiner. Programmet alltså, inte maskinerna på riktigt. De är jätteläskiga. 

Han är dock väldigt noga med vad som klassificeras som coolt. Det är inget som är specifikt uttalat men jag tycker mig ana ett visst mönster.

Tuffast av allt är naturligtvis brandbilen. Släckbilen, för att vara exakt.
Sen tror jag att hjullastare ligger som tvåa i listan. Ja, de flesta med någon form av skopa verkar gå hem.

Maskiner som inte imponerar är generellt vägmaskiner så som väghyvel, asfaltsläggare och vält.

Jag undrar om det kan med topphastighet att göra?
Fast å andra sidan är väl grävmaskiner inte direkt några top fuel contenders...

Just nu kollar vi på en motviktstruck. En stor sådan. Från ett sågverk någonstans i Sverige.
Oooolidligt spännande är det.

Vi kommer nog få en intressant och givande kväll också eftersom unge herrn bestämde sig för att ta en powernap på sisådär TRE JÄVLA TIMMAR. Han kommer vara uppe hela natten.
Det jävliga är att det är mitt fel.
Jag kunde ha väckt honom. Men jag tycker ju att han kan få sova. Han behöver ju det uppenbarligen.

Nu kollar vi på julvisor för barn. 
Pappa är asimpad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: