Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

smittskyddsinstitutionen

Kategori: Allmänt

Shit vilket långt ord. Det var jag helt oförberedd på.
 
Leo har varit till läkaren ca. 26547541 gånger sen september. Han började med den här hostan han drar runt på i slutet av oktober, början på november.
Det intressanta är att endast en läkare har vagt nämnt kikhosta i förbipasserande. Igår kväll satt Jennie och läste igenom lite fun facts om kikhosta och precis ALLA symptom stämmer in på grabben. Vad jag förstår så är det en sk. anmälningspliktig sjukdom då den sprider sig som en löpeld och vaccin inte har någon direkt funktion.
Det gör ju att jag undrar lite varför man som läkare inte tar tag i det och utreder lite nogrannare. Jag vet att Jennie har beskrivit Leos symptom som är precis enligt boken.
Jag har nästan inte hört något om kikhosta sedan jag hade det på 80-talet men, nu är den trenden tydligen tillbaka som manchestertyg och flanell.
 
AA WELL.
Nog om detta.
 
Jag skummade igenom Netflix igår och hittade en ny säsong av min favoritserie, "Gilmore girls". Fyra avsnitt som var lite mer än en timme långa per stycket. Slog huvudet på kudden vid 03:40 i morse. Oerhört nöjd med mig själv och min insats för världsfreden. 
Snart ska jag logga in igen.
Det är som att gå på skattjakt varje kväll.
 
Handlade mat gjorde jag idag också. 1300+ spänn men, eftersom jag handlar på WILLYS (får fortfarande inget gage för namedropping) så blev det 3 pappkassar och två plastvarianter fulla med prylar. Hadde det varit på kooperativet eller ICA så hade gått därifrån med en kexchoklad och en toaborste för samma pfennig.
Nu kan vi äta den här månaden också.
 
Mat är kärlek.

Kommentarer

  • Mia säger:

    GG är bra.

    2016-12-27 | 21:29:09

Kommentera inlägget här: