Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Men när ska vi äta pepparkakshuset?

Kategori: Allmänt

Jag skulle jobba i mellandagarna. Det blev en mellandag. Den första mellandagen.
I bilen på vägen hem från jobbet så beklagade jag mig för min bror om min mesiga lilla förkylning. Det skulle jag inte ha gjort. Det tog väl ca två timmar så var jag totalt handlingsförlamad och det var omänskligt synd om mig.
 
Innan det så hade E insjuknat i en ytterst märklig variant av magsjuka. På självaste julaftonsnatten dessutom.
När hon kom tillbaka hem från "firande" med sin far sa hon att hon mådde bättre och allt verkade vara frid och fröjd. Det var det inte riktigt. Hon hade någon liten demonjävel kvar i kroppen som hon drev ut med lite jävlar anamma där på kvällskvisten.
Jaha. Lugna puckar då. Ja förutom att i den här tidsmaskinen så har jag en dag på jobbet innan jag veknar ur.
 
Vi hade bestämt att åka ner till barnens mormor över nyårsafton då hela Märstas dumfanelit tycker det är en asbra idé att skjuta raketer precis utanför våra fönster.
 
Den 30:e ska vi till IKEA för att införskaffa lite nytt porslin och lite andra braha-grejer.
Vi åker upp till den lokala OK-macken för att kolla däcken och lite annat som bilägare tydligen gör. Tur var väl det. 500 meter ifrån Bensinstationen rämnar världsalltet. L börjar kräkas.
Vi åker inte till mormor.
 
Julhelgen har vi spenderat med nervösa magar och jag har gått igenom alla huskurer som existerar.
 
iNo mas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: