Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Pizzaparad och episkt tv-utbud.

Kategori: Allmänt

Dagen idag är en särskild dag...
Vi ska dock inte äta Pizza. Det blir någon annan superdelikat anrättning.
 
Vi sitter just nu och tittar på Stargate, i väntan på att Ivanhoe börjar kl 15.
 
I morgon ska jag få uppleva något som inte många andra människor gör/gjort.
Jag ska gå på smygpremiär av Tarantinos nya stänkare "Hateful eight".
Som om inte det vore nog så är den i ascoolt 70mm format. (vad nu det innebär)
Sist jag var på bio tror jag vi tittade på smurfarna i 3D.
 
AND SO IT BEGINS!
 
Ivanhoe alltså.
 
Det här inlägget är uppdelat i två skrivningar.
Inte för att jag är otroligt fantasilös, (Man kan lätt dra den slutsatsen) men för att min son har världens längsta fingrar och alla knappar i hela det utforskade universums rymd är free game. Så även min dators på/av-knapp.
 
Jag undrar om många skulle reagera negativt om man bytte ut Ivanhoe mot Mel Brooks "Men in tights". Jag menar det är ju inte riktigt samma story men de har ju lyckats fläta ihop Ivanhoe och Robin Hood på ett snyggt sätt så...
Det blir ett tips till tablåmänniskorna på tv3.
 
Förra året så utropade jag denna dagen, den första Januari, till pyjamasbyxans dag. Jag kan med stolthet säga att jag fortfarande kl 15:09 sitter iförd tofflor, morgonrock och ovan nämnda pyjamasbyxor. Är ni fler som gör som jag så tycker jag att det har blivit en internationellt återkommande dag och tänker därför kontakta ansvarig utgivare för all världens kristna kalendrar och kräva en notis. 
Jag ska också utlysa en tävling där vi helgonförklarar någon stackars dåre så inte jag behöver ta på mig äran för detta hjältedåd.
Kreativ som få.
 
Nåväl!
 
Återigen önskar jag er ett gott nytt 2016.
Låt oss fylla det med kärlek och potatischips.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Har du haft pyjamasbyxor på i ett år?

    Svar: I en perfekt värld.
    rdetnnsombryrsig.blogg.se

    2016-01-01 | 15:44:16

Kommentera inlägget här: