Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dag 8

Kategori: Allmänt

Vuxen var det ja.
Klockan ringer fem på morgonen så jag går och lägger mig i tid tänkte jag.
Konceptet är lite samma som när man kommer till jobbet på morgonen och känner att man nog kan ta och jobba över en timme eller två. Ju närmare man kommer ordinarie stopptid, ju mer avlägset känns beslutet om övertid.
Exakt så fast annorlunda känner jag för att vara vuxen och gå till sängs i vettig tid. I det här fallet så borde jag påbörja projekt tokduna ca. 22:00
Igår gick jag nog och la mig runt 01:06 
Det kändes oerhört onödigt att vakna 3 timmar senare i några minuter och faktiskt överväga att gå upp.
Hur jävla pantad får man vara när man tror att tre timmar skulle kunna utgöra någon som helst form av dygnsvila?
Nu är ju inte fyra timmar mycket bättre men den extra timmen behövdes garanterat. Den timmen gjorde så att jag inte skallade skrivbordet i ren utmattning.
 
Nu är klockan 21:50 och jag har ett stort glas med té på bordet och ett ganska nypåbörjat spel på telefonen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: